.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دیدار جمعی ازفعالان فرهنگی هلند با آیت الله جوادی آملی

شمال نیوز: جمعی از فعالان فرهنگی هلند، طی بازدید از موسسه علوم وحیانی اسراء، با آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار کردند.

به گزارش شمال نیوز از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، معظم له در ابتدای این دیدار ضمن خیر مقدم به میهمانان و حاضرین تصریح کرد: امیدواریم سفر شما به جمهوری اسلامی ایران، مایه خیر و برکت بوده و با معنویت همراه باشد.

آیت الله العظمی جوادی آملی با اشاره به فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان، ابا عبدالله الحسین(ع)، گفت: با توجه به ممانعت حکومت طغیانگر و استکبار زمان، از انتقال پیام امام حسین(ع) به جامعه، ایشان چاره ای جز نوشیدن شربت شهادت برای احیای سنت رسول الله(ص) و رساندن پیام الهی نداشتند. در این مسیر رسالت بازماندگان امام(ع) نیز بر کسی پوشیده نیست.

معظم له با تأکید بر این که روح و جان آدمی به صورت لوح نانوشته ای خلق نشده است، ابراز داشت: در درون ما بسیاری از معارف الهی قرار دارد و جان آدمی لوحی سرشار از معارف الهی است.

این مرجع تقلید با بیان این که تمام علومی که انسان در دنیا کسب می کند، میهمان هستند، اظهار داشت: علومی که در حوزه و یا دانشگاه به ما می آموزند، میهمان آن معارف الهی است که خداوند متعال در درون آدمی قرار داده است.

ایشان با اشاره به که، علومی که وارد روح و جان آدمی می شود، باید با صاحب خانه هماهنگ شود، خاطرنشان کرد: در کسب علوم باید چیزهایی را فرا بگیریم که با صاحب خانه، که همان علوم و معارف الهی حک شده در لوح جان آدمی است، هماهنگ باشد.

معظم له با بیان این که اگر علوم فراگیری شده با صاحب خانه یعنی معارف الهی هماهنگ نشود، انسان را دچار خسران می کند، یادآور شد: باید تمام تلاش و کوشش خود را  به حفظ خانه گرنبهای سرشار از روح الهی معطوف نموده و آن را به بیگانان واگذار ننماییم.

آیت الله العظمی جوادی آملی در پایان تأکید کرد: همه ما موظفیم ضمن حفظ ارتباط خود با خالق هستی، این سرمایه گرانبهای الهی را حفظ نماییم./250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.154 seconds.